31 sierpnia to International Blog Day – Międzynarodowy Dzień Bloga (Dzień 310g). Dzień Bloga to nieoficjalne święto obchodzone przez blogerów na całym świecie 31 sierpnia. Po raz pierwszy obchodzono je w 2005 roku.
Data 31 sierpnia została wybrana, ponieważ 3108 (31. dzień 8. miesiąca) można odczytać jako „blog”. Koncepcja święta jest dość prosta. W tym dniu blogerzy są zachęcani do polecania pięciu blogów, które uważają za interesujące. Rekomendacja powinna zawierać krótki opis i link do polecanego bloga.
Smaki i Smaczki oraz Kalendarz Kulinarny z radością obchodzą to święto. Podróże kulinarne, poznawanie kultury i kuchni wybranego rejonu, przepisy, wspomnienia kulinarne to wszystko co najbardziej smakoszy ciekawi. A zatem świętujmy i polecajmy innym ulubione blogi!
Blogowanie kulinarne to dziedzina dziennikarstwa kulinarnego, która łączy zainteresowanie smakoszy jedzeniem, pisanie blogów i fotografię kulinarną. Blogi kulinarne są zazwyczaj tworzone przez entuzjastów jedzenia, często nazywanych „smakoszami”, i mogą być wykorzystywane komercyjnie przez blogerów w celu osiągnięcia zysku. Pierwszy blog kulinarny powstał w lipcu 1997 roku i był stałym elementem witryny Chowhound. Zatytułowany „Co Jim jadł na obiad” założyciel Chowhound, Jim Leff, skatalogował swoje codzienne jedzenie.
Większość blogów kulinarnych wykorzystuje zdjęcia wykonane przez autora, a niektóre skupiają się wyłącznie na fotografii kulinarnej. Blogi kulinarne mogą zawierać przepisy kulinarne, artykuły podróżnicze oraz recenzje restauracji lub produktów.
Jedzenie i podróże to rodzaj blogowania, który wymaga zaangażowania różnych kultur. Ci blogerzy podróżują po całym świecie, jedząc jedzenie w różnych miastach i dokumentując swoje doświadczenia. Blogowanie o jedzeniu i podróżach obejmuje badania, zdjęcia, redagowanie, inwestowanie i planowanie.
Fotografia kulinarna to sztuka tworzenia apetycznych zdjęć przy użyciu technik takich jak oświetlenie, aranżacja i tło do komercyjnego wykorzystania przez fotografa. Sama atrakcyjność wizualna jedzenia może mieć wpływ na fotografów kulinarnych i blogerów. Fotografia kulinarna może pomóc w skonstruowaniu narracji bloga kulinarnego i może zostać wykorzystana do przyciągnięcia odbiorców.
Firmy często wybierają wpływowych blogerów na rynku, czyli „influencerów”. Influencerzy mogą przyciągnąć określoną publiczność i budować swoją reputację, konsekwentnie publikując wysokiej jakości treści. Z biegiem czasu bloger gromadzi wpływ na część swoich odbiorców. To właśnie bloger może „sprzedać” firmom, których produkty i usługi chciałby promować lub przez które byłby sponsorowany.
Im bardziej popularny jest blog, tym więcej możliwości będzie miał bloger zarabiania na swoich treściach. Blogerzy stosują różnorodne taktyki biznesowe i marketingowe, aby zmaksymalizować ruch, w tym budują osobowość, która może nawiązać kontakt z docelowymi odbiorcami.
Chociaż większość blogerów niekoniecznie jest ekspertami w swojej dziedzinie, nie zniechęca to do ruchu w Internecie. Odbiorcy wpływowi bardzo reagują na treści takie jak zdjęcia, filmy, dokładne instrukcje lub opisy dotyczące gotowania, jedzenia, a nawet diety. Większość opinii jest pozytywna i sugestywna. W większości ludzie śledzą blogi kulinarne, aby eksperymentować z nowymi przepisami i poznać nowe trendy żywieniowe, restauracje i inne kreatywne pomysły.
Bycie ekspertem kulinarnym nie ma prawie nic wspólnego z prowadzeniem odnoszącego sukcesy bloga kulinarnego. Postać blogera, jego perswazja, styl zaangażowania i treść obrazu to główne elementy wpływu, jaki zyskuje bloger.
Blog Roku – konkurs organizowany od 2005 roku przez portal Onet.pl, mający na celu wyłonienie najlepszego polskojęzycznego blogu. Początkowo mogli w nim uczestniczyć tylko blogerzy z platformy Blog.onet.pl, od III edycji z 2007 roku konkurs został otwarty na całą polską blogosferę. W konkursie Blog Roku mogą wziąć udział wszyscy blogerzy, bez względu na to w jakiej domenie prowadzą swój blog. Wyboru dokonują zarówno członkowie specjalnie powołanej Kapituły Konkursu, jak i internauci. W jury zasiadają osoby ze świata kultury i mediów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz