Dzień Starbucksa (Hiszpania)
29. września w Hiszpanii obchodzony jest
Dzień Starbucksa. W Starbucks to czas świętowania. Do wyboru mamy nowe
smaki, które zadowolą niejedno podniebienie. Każdy znajdzie coś dla
siebie. Świętujmy!
Starbucks Corporation to amerykańska międzynarodowa sieć kawiarni i palarni kawy z siedzibą w Seattle w stanie Waszyngton. Została
założona 30 marca 1971 roku przez Jerry’ego Baldwina, Zeva Siegla i
Gordona Bowkera na targu Pike Place Market w Seattle. W listopadzie 2022 roku firma miała 35 711 sklepów w 80 krajach, z czego 15 873 znajdowało się w Stanach Zjednoczonych. Obecnie jest to największa sieć kawiarni na świecie.
Starbucks
serwuje gorące i zimne napoje, kawę ziarnistą, kawę rozpuszczalną,
espresso, kawę latte, herbaty, soki, napoje Frappuccino, ciastka i
przekąski. Frapuccino to napój stworzony przez Starbucks i
posiadający zastrzeżony znak towarowy. Dostępnych jest pięć klasycznych
rodzajów: kawa, karmel, mocca, dulce de leche i chips. Oferuje również
frappuccino sezonowe, jogurtowe i śmietankowe. Niektóre oferty są sezonowe lub specyficzne dla lokalizacji sklepu.
Sophia Castle stworzyła logo Firmy. Logo to wizerunek syreny dwustronnej oprawiony w zielone koło, otoczonej nazwą marki. Logo na przestrzeni lat uległo zmianie. W
pierwszej wersji, zaprojektowanej w 1971 roku, syrena została
pomalowana na biało na brązowym tle, z krótkimi włosami, odsłaniającymi
piersi i całkowicie ukazującymi podwójny ogon. W
drugiej wersji, stosowanej od 1987 do 1992 roku, syrena została
oprawiona w zielone koło, odcinając podwójny ogon i piersi zakryte
włosami, z nadal widocznym pępkiem. Od 1992 r. logo nie ukazuje piersi ani pępka, a ogony pojawiają się tak, że nie są widoczne jako część ciała. 8 marca 2011 roku logo zostało zmienione na całym świecie, skupiając się bardziej na kultowej syrenie.
W
Hiszpanii w kwietniu 2002 roku Firma otworzyła pierwsze dwa sklepy w
Madrycie, w lipcu kolejne dwa w Barcelonie, a następnie w Sewilli. W
2011 roku w Hiszpanii było 75 sklepów należących do Starbucks i Grupy
Vips. W styczniu 2018 r. Starbucks wprowadził do sprzedaży własne kapsułki z kawą w Hiszpanii, Portugalii i Andorze.
W Hiszpanii Starbucks Corporation serwuje kawę gorącą lub mrożoną: espresso, latte, kawa barwiona karmelem, kawa dnia. Starbucks
oferuje różnorodne herbaty, takie jak herbata liściasta, herbata
mleczna i herbata mrożona. W ofercie są również napoje bezalkoholowe,
orzeźwiające napoje na bazie owoców. Wśród oferowanych smaków są jagody,
cytryny i pomarańcze. Menu dopełniają kanapki, panini, sałatki, ciasta i
naleśniki.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz